• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13

پیشنهاد ۳ روز تعطیلی اضافه برای تهران و کرج/ بازگرداندن مسافران از جاده ها

  • کد خبر : 1074
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۲۹
پیشنهاد ۳ روز تعطیلی اضافه برای تهران و کرج/ بازگرداندن مسافران از جاده ها
وزیر کشور گفت: با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته ما به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده ایم که بتوانیم دو یا سه روز دیگر را از ستاد مجوز بگیریم و یک تعطیلی در تهران و کرج داشته باشیم .

به گزارش سایت سفر امن، عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه قرارگاه ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به روند بیماری و در خصوص چگونگی  مدیریت آن در جلسه امروز وزارت بهداشت ابراز نگرانی کرد که این ابراز نگرانی بیشتر در حوزه سرعت بالای انتشار این بیماری در خیز پنجم است که پیشنهاد شد با کمک مردم اقدامات موثری در دستور کار قرار گیرد. همچنین از سوی دیگر میانگین رعایت پروتکلهای بهداشتی در کشور از حدود 77 درصد به حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده که این موضوع نگران کننده است و در جلسه امروز تصمیماتی در خصوص تقویت رعایت پروتکلهای بهداشتی در کشور اتخاذ شد.

وی افزود: مقرر شد تصمیماتی که در جلسه ستاد ملی اتخاذ شده است در  جلسه امروز قرارگاه تکمیل و همه افراد مسئول در همه حوزه ها اعم از اصناف و فرمانداری و … جلسات فوق العاده ای را در همه استان ها برگزار  و کارگروه هایی برای برخورد با تخلفات تشکیل دهند.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود به موضوع تعطیلی های پایان هفته جاری اشاره و افزود: پیشنهادی مطرح شده به ستاد ملی که با تعطیلی دو یا سه روزه موافقت کنند که به تعطیلات این هفته اضافه شود تا برای تهران و کرج این تعطیلات را داشته باشیم البته این موضوع منوط به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است که در صورت تحقق شاید بتواند کمکی به روند کنترل بیماری داشته باشد.

وی تاکید کرد: دستورالعملهای شیوع کرونا ویروس صادر و برای همه شهرهای قرمز ابلاغ شده به این ترتیب سفر در این شهرها ممنوع است و علاوه بر جرایم دستور العمل ها هر کجا که با سفر مواجهه باشیم ضمن عرض معذرت از خانواده ها، نیروی انتظامی آنها را عودت خواهد داد. بی تردید لازم است در این مقطع نظارت های سختگیرانه تری داشته باشیم لذا از همین جا تذکر می دهیم که مسافرت ها انجام نشود.

وی ادامه داد: مهمترین و موثرترین راه مقابله با کرونا رعایت پروتکلها و واکسن است ما برای تزریق دو دُز واکسن برای سنین بالای 60 سال واکسن به حد کافی تامین کردیم به شکلی که در روز گذشته بیش از 300 هزار نفر واکسن برایشان تزریق شده و امیدواریم با قولی که وزارت بهداشت داده که در بیش از 800 مرکز تزریق واکسن در سراسر کشور صورت می گیرد این امر هر چه زودتر محقق شود.

به گفته رحمانی فضلی، به شکلی که در مناطق حساس برای بالای 50 سال واکسن تزریق خواهد شد و پس از آن به سراغ گروه های پرخطر و پر ریسک خواهند  رفت که ظرف یک ماه می توان واکسن آنها را تزریق کرد به این ترتیب می توان گام موثری در جلوگیری از ابتلا برداریم. البته دو درصد از مردم به خاطر نگرانی و دغدغه بدون رعایت وقت تنظیم شده به مراکز تزریق واکسن مراجعه می کنند که موجب ایجاد صف و سختی می شود و امکان ابتلا را بالا می برد. لذا از همه شهروندان درخواست می کنیم که بدون نوبت مراجعه نکنند چرا که فاصله مراجعه بدون نوبت و با نوبت حداکثر یک هفته است لذا لازم است که این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: باید از همه اصنافی که در این مدت همکاری داشتند و صبور بوده اند و در این ایام خسارت دیده اند عذرخواهی کنیم اما باید همه به این نکته توجه داشته باشیم که تصمیمات در جهت منفعت سلامت مردم بوده است البته این موضوع مختص به کشور ما نیست و درهمه دنیا چنین موضوعی مطرح بوده است.

وی به اعیاد پیش رو و همچنین ماه محرم اشاره کرد و افزود: اعیاد غدیر پیش رو است و پس از آن نیز محرم را داریم لذا در این جلسه مطرح شد تا همه پروتکلهای سال قبل را امسال نیز مراعات کنیم و قطعا همه باید تابع قانون باشیم بی تردید مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و همه باید قانون را رعایت کنیم در کنار این موضوع ظرفیتهای مناسب اطمینان بخشی نیز برای عزاداری ها فراهم خواهیم کرد.

لینک کوتاه : http://www.safareamn.ir/?p=1074

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 26در انتظار بررسی : 10انتشار یافته : 0