• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
14
حج و زیارت و وقف

نصب حفاظی با ۳۶ متر طول، پیرامون باب‌القبله حرم حضرت عباس (ع)

  • کد خبر : 115
  • ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
نصب حفاظی با ۳۶ متر طول، پیرامون باب‌القبله حرم حضرت عباس (ع)
درهای متحرک با طراحی و مهندسی باب القبله حرم حضرت عباس (ع) همخوانی دارد تا جلوه زیبایی به این بخش بدهد، به طوری که تقارن طراحی در متحرک با معماری باب القبله به یک شکل است تا زیبایی این ورودی را از دید زائران و مجاوران بیشتر کند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، باب‌القبله حرم حضرت عباس (ع) یکی از ورودی‌های مهم برای حضور زائران در این حرم مطهر به شمار می‌رود. بر همین اساس آستان حرم حضرت عباس (ع) به منظور ایجاد ایمنی بیشتر برای زائران به ویژه در ایام شلوغ، در متحرک را جایگزین نرده و حصارهای موجود در این ورودی می‌کند.

این درهای متحرک با طراحی و مهندسی باب القبله حرم حضرت عباس (ع) همخوانی دارد تا جلوه زیبایی به این بخش بدهد، به طوری که تقارن طراحی در متحرک با معماری باب القبله به یک شکل است تا زیبایی این ورودی را از دید زائران و مجاوران بیشتر کند.

همچنین در متحرک ورودی باب القبله که ۳۶ متر طول دارد، با ارتفاع ۲ متری در پشت باب القبله نصب می‌شود. این امر در حالی است که حصار موجود در فاصله ۴ متری از این ورودی قرار داشت.

نصب این در متحرک که روی ریل‌هایی قرار دارد، از سمت باب القبله تا پشت حرم حضرت عباس (ع) به گونه‌ای است که در زمان شلوغی برای رفاه بیشتر زائران بخشی از آن گشوده می‌شود تا زوار به راحتی و به دور از فشار وارده بتوانند به سمت تفتیش و پس از آن حرم حضرت عباس (ع) حرکت شوند.

لینک کوتاه : http://www.safareamn.ir/?p=115

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0