• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
19
رهبر انقلاب اسلامی

جمهوری اسلامی ایران به خود خواهد بالید و افتخار خواهد کرد

  • کد خبر : 425
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
جمهوری اسلامی ایران به خود خواهد بالید و افتخار خواهد کرد
انتخابات نماد حرکت اسلامی در کشور ماست. انتخابات، هدیه‌ی اسلام به ملت ماست. امام بزرگوار ما حکومت اسلامی به روش انتخاباتی را به ما یاد داد. حکومت اسلامی در ذهن‌ها و خاطره‌ها به شکل خلافت‌های موروثی به یادگار مانده بود.

عده ای کمین کرده اند که با حضور نیافتن مردم در انتخابات، با تحریم و یا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوری اسلامی مچ گیری کنند، اما ملت در مقابل این کمین کرده هایِ نابکار، کارآمدی خود را نشان داده و در این انتخابات هم نشان خواهد داد.

ایشان شرط دوم رقابت سالم در انتخابات را، حضور همراه با بصیرت و با فکرِ مردم و انتخاب افراد صالح دانستند و افزودند: باید افرادی را برگزید که بعد از نشستن بر مسند مسئولیت، خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند و فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشند و ضمن آنکه کشور را به دشمن نمی فروشند، مصالح ملی را به دلیل رودربایستی زیر پا نمی گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر با اشاره به این سخنان خود که گفته بودند «حتی کسانی هم که با نظام مسئله دارند در انتخابات شرکت کنند» خاطرنشان کردند: این سخن به معنای آن نیست که بخواهند کسانی که نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند.

در هیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم گیری راه نمی دهند

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: در هیچ جای دنیا، افرادی که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم گیری راه نمی دهند و حتی در کشوری همچون امریکا که خود را نماد آزادی معرفی می کند و عده ای ساده لوح هم آن را قبول و ترویج می کنند، در دوران رقابت بلوک شرق و غرب، افراد را با اندک اتهامِ گرایش سوسیالیستی، کنار می گذاشتند.

ایشان افزودند: اینکه مقید باشیم کسانی به مجلس بروند که نظام و مصالح آن و ارزشهای کشور را قبول داشته باشند، یک حق عمومی است که در سلامت انتخابات مؤثر است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به بیان دیگر الزامات سلامت انتخابات پرداختند و گفتند: «تمکین همه دستگاههای دست اندرکار انتخابات به قانون و رعایت مُرّ قانون»، «اهانت نکردن به نهادهای قانونی»، «مشوش نکردن اذهان عمومی»، «اهانت نکردن نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر و حتی پرهیز از غیبت»، «ندادنِ و عده های غیرعملی و غیرقانونی»، و «برخورد صادقانه با مردم» از جمله معیارها و آداب لازم برای یک رقابت سالم انتخاباتی است.

نباید جوانان انقلابی و حزب اللهی را متهم به تندروی کرد

حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص تشویش اذهان عمومی به برخی رفتارها و سخنان نسنجیده اشاره کردند و افزودند: برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می کنند که منظور آنها جریان مومن و حزب اللهی است، در حالیکه نباید جوانان انقلابی و حزب اللهی را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاصِی تمام و با همه وجود در میدان حاضرند و هرگاه که دفاع از مرزها و دفاع از هویت ملی لازم باشد، وسط میدان هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی سخنان خود در خصوص انتخابات خاطرنشان کردند: انتخابات یک نعمت و فرصت بزرگ است که شکرگزاری این نعمت، برگزاری خوب و سالم انتخابات است بنابراین نباید با برخی سخنان و رفتارها و برخی نسنجیده گویی ها، این حرکت و افتخار بزرگ را مشوش و مشوه کرد.

از نکات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، برگزاری انتخابات سالم و شرکت حداکثری آحاد ملت در راستای مقابله با دشمنان است؛ چرا که دشمنان تلاش بسیاری دارند تا مردم ایران را از شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوقهای رای دلسرد کنند در حالیکه در ۳۷ سال گذشته میانگین مشارکت مردم در انتخابات عددی بین ۶۰ تا ۷۰درصد بوده که آماری بسیار قابل توجه و نشاندهنده سلامت برگزاری انتخابات است.

در همین راستا تاکید رهبر انقلاب بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز به این دلیل است که مشارکت گسترده مردم نشان دهنده اتحاد و انسجام ملی بوده و توسعه امنیت داخلی را به صورت ویژه تضمین می‌کند.

اگر به انتخابات کشورهای پیشرفته صنعتی و یا اروپایی نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که حداکثر مشارکت مردمی در انتخابات، رقمی کمتر از ۶۰ درصد بوده اما در برخی انتخابات در کشور ما بیش از ۷۰ درصد مردم حضور داشته اند. به عنوان مثال در بعضی ادوار انتخابات همچون سال ۸۸ مردم با حضور بیش از ۸۰ درصدی، جهانیان را غافلگیر کردند که از این میزان مشارکت می توان به عنوان یک رکورد بی نظیر در انتخابات کشورهای مختلف استناد کرد.

اهمیت بصیرت در انتخابات/ تاکید قانون اساسی بر صیانت از آرای ملت

از توصیه های دیگر مقام معظم رهبری “لزوم شرکت توام با بصیرت در انتخابات، رعایت مرّ قانون، حفظ شئونات و ندادن وعده های غیر قانونی” بود.

بصیرت نکته مهمی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند؛ حضور با بصیرت در انتخابات باعث می شود تا افراد اصلح و کسانی که قانون اساسی و هنجارهای جمهوری اسلامی را قبول دارند انتخاب شوند چرا که این انتخاب به پایداری وحدت و امنیت ملی کمک شایانی خواهد کرد.

براساس اصل ۶۲ و ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از طرف مردم و با رای مخفی انتخاب می‌شوند و این امر بدین معنی است که هیچکس نمی‌داند تا روز شمارش آرا و اعلام نتایج چه کسی پیروز انتخابات است لذا این دو اصل مهم قانون اساسی تاکید بر حفاظت و صیانت از آرای آحاد مردم دارد از همین رو شبهه افکنی درباره انتخابات یک اشتباه راهبردی بوده و بی احترامی به اصول ۱۷۷ گانه قانون اساسی است ؛ زیرا در قانون تاکید شده که آرای مردم باید مورد حفاظت و صیانت قرار بگیرد

لینک کوتاه : http://www.safareamn.ir/?p=425

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0