• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
محمد صدیق ثابتی؛ مدیر کل راه و شهرسازی کردستان

حفظ بافت تاریخی شهرها ازاولویت های راه وشهرسازی کردستان است

  • کد خبر : 757
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
حفظ بافت تاریخی شهرها ازاولویت های راه وشهرسازی کردستان است
مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: حفاظت ازبافت تاریخی شهری در قالب اجرای طرح های باز آفرینی شهری از جمله اولویت های راه وشهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری سفر امن، محمد صدیق ثابتی با بیان اینکه پنج مورد از پروژه های در حال اجرای طرح باز آفرینی شهری مربوط به حوزه تاریخ شهری است، اظهار داشت: این طرح ها شامل مرمت خانه تاریخی عمارت رشیدی و ساماندهی محله آغه زمان (در دو فاز)، ساماندهی بافت تاریخی شهر بیجار و احداث پیاده راه خیابان فردوسی سنندج است که برای حفظ اصالت تاریخ شهری اجرا می شود.

ثابتی با بیان اینکه عمارت رشیدی سنندج با دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال مرمت است،  گفت:  این خانه از املاک در اختیار راه و شهرسازی است که پس از اجرای طرح پیاده راه سازی و اتصال این محله به سرای ولیدی برای انجام فعالیت های فرهنگی تغییر کاربری داده می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان تاکید کرد:  طرح پیاده راه تاریخی و فرهنگی محله آغه زمان سنندج به عنوان اولین طرح بازآفرینی شهری در محله های تاریخی استان کردستان به طول ۳۵۰ متر در دو مرحله در حال اجراست که برای مرحله اول آن حدود ۱۴ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: محله آغه زمان از محله هایی است که از نظر تاریخ و فرهنگ جز پنج محله اصلی شهر سنندج محسوب می شود و در طرح بهسازی و پیاده راه سازی این محله سعی داریم خیابان شهید نمکی به سرای تاریخی ولیدی وصل شود.

ثابتی اضافه کرد: همچنین یک مورد از منازل تاریخی این مسیر پس از تملک به عنوان رستوران سنتی، سه باب به عنوان خانه بومگردی و یک باب به عنوان موزه معماری شهری سنندج مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار داشتد: این طرح هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آن سنگ فرش معابر، بهسازی برخی میادین و اتصال خیابان نمکی به کاروانسرای عزیزی در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : http://www.safareamn.ir/?p=757

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0