• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

نظارت ماموران برای بازگشایی مشاغل گردشگری پولی است؟

  • کد خبر : 789
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
نظارت ماموران برای بازگشایی مشاغل گردشگری پولی است؟

به گزارش پایگاه خبری سفر امن، کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در فضاهای ورزشی و گردشگری ۱۸ اردیبهشت ماه با ابلاغ دستورالعمل با عنوان «سفر هوشمند: سفر + سلامت» رسما مجوز بازگشایی تاسیسات گردشگری را صادر کرد. پس از آن، برخی تاسیسات گردشگری با دریافت کد وزارت بهداشت، با ۵۰ درصد ظرفیت به چرخه […]

به گزارش پایگاه خبری سفر امن، کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در فضاهای ورزشی و گردشگری ۱۸ اردیبهشت ماه با ابلاغ دستورالعمل با عنوان «سفر هوشمند: سفر + سلامت» رسما مجوز بازگشایی تاسیسات گردشگری را صادر کرد. پس از آن، برخی تاسیسات گردشگری با دریافت کد وزارت بهداشت، با ۵۰ درصد ظرفیت به چرخه خدمات سفر بازگشتند. اما در بعضی از استان‌ها و شهرها به خاطر رفتارهای سیلقه‌ای، تاسیسات گردشگری سرگردان مانده‌اند، مثلا در شیراز برای صدور مجوز بازگشایی بومگردی‌ها و انجام بازدیدهای نظارتی کارشناس بهداشت و گردشگری، از صاحبان بومگردی‌ها مبلغ ۱۱۰ هزار تومان به صورت نقد طلب شده است. اداره بهداشت شیراز به دنبال پیگیری بومگردی‌ها اعلام بی‌اطلاعی کرده و به آن‌ها گفته که بازدیدها را سرزده و بدون هماهنگی انجام می‌دهد و هزینه‌ای هم بابت آن دریافت نمی‌کند.

اکبر رضوانیان ـ نائب رییس جامعه اقامتگاه های بوم گردی ایران ـ نیز به ایسنا گفت که بازدیدهای نظارتی ماموران بهداشت و گردشگری رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای بابت آن پرداخت نمی‌شود و رفتارهایی که در برخی استان‌ها اتفاق افتاده به هیچ وجه قاعده‌مند نبوده است.

وی ادامه داد: مطابق قوانین وزارت بهداشت برخی از پرسنل تاسیسات که حرفه حساس‌تری دارند، از جمله خانه‌دار و مسؤول آشپزخانه باید آزمایش‌های سلامت را انجام دهند که بابت آن هزینه‌ای دریافت می‌شود، این پول را هم دولت نباید پرداخت کند، ما مسؤولیم برای حفظ سلامت نیروی انسانی و جلب اعتماد مهمان، این هزینه را پرداخت کنیم. این هزینه هم با آنچه برای بازرسی‌ها در بعضی شهرها طلب شده، ‌ متفاوت است.

رضوانیان درباره بی‌اطلاعی برخی بومگردی‌ها از نحوه بازگشایی پس از سه ماه تطعیلی کرونا، اظهار کرد: وزارت بهداشت مدت‌ها قبل اعلام کرد که مشاغل برای بازگشایی باید در سامانه اصناف و صنایع این وزارتخانه ثبت نام کنند. در آن سامانه همه مراحل توضیح داده شده است، اما این‌که برخی هنوز اطلاع و سرگردان هستند و نمی‌دانند از چه راهی باید برای بازگشایی اقدام کنند، ‌جای تعجب دارد.

وی اضافه کرد: پس از خوداظهاری در آن سامانه، بازدید نظارتی مامور بهداشت و گردشگری بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد که در صورت تایید، کد QR به هر یک از تاسیسات گردشگری داده می‌شود که آن را باید در نقطه دید مهمان نصب کنند. ما این راه را رفته‌ایم و از ۳۱ اردیبهشت ماه در کاشان با ۵۰ درصد ظرفیت کار را شروع کرده‌ایم و سعی می‌کنیم تمام پروتکل‌ها را رعایت کنیم. بیشتر استان‌ها هم این رویه را پیش گرفته‌اند.

رضوانیان همچنین توصیه کرد: اگر بومگردی ها در شهر و یا استانی با مشکل و یا رفتارهای سلیقه‌ای مواجه شده‌اند بهتر است به معاونت گردشگری گزارش دهند. برخلاف مسؤولان پایین سطح که معمولا وقتی برای پاسخگویی ندارند، معاون گردشگری همیشه در دسترس مشاغل گردشگری و پاسخگو بوده است و به این مسائل رسیدگی می‌کند. تشکل‌های استانی هم اگر با تناقض‌های رفتاری در استان مواجه شدند، می‌توانند برای پیگیری به این جامعه به عنوان تشکل کشوری اطلاع دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.safareamn.ir/?p=789

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0