• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
12

سامانه ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش آتش‌سوزی در منابع طبیعی آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 840
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
سامانه ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش آتش‌سوزی در منابع طبیعی آذربایجان‌غربی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش احتمال آتش‌سوزی اراضی ملی گفت: سامانه ۱۵۰۴ این اداره‌کل به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش اتفاقات احتمالی در استان است.

به گزارش پایگاه خبری سفر امن، هادی قاسمی افزود: کشیک های شبانه روزی این اداره کل آماده هستند تا در صورت دریافت گزارش آتش سوزی در سریع ترین زمان ممکن تیم های مقابله ای را به محل اعزام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم حافظان اصلی منابع طبیعی هستند، اضافه کرد: جلوگیری از بروز حتی یک مورد آتش سوزی می تواند در صیانت از منابع طبیعی استان بسیار مفید باشد.

وی بیان کرد: آتش سوزی هر هکتار مرتع یا جنگل میلیاردها ریال خسارت به منابع طبیعی وارد می کند و تنها راه جلوگیری از بروز این خسارت، پیشگیری و روشن نکردن آتش در این اراضی است.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته موارد متعددی از آتش سوزی در منابع طبیعی استان رخ داد که با تلاش کارکنان این اداره کل مهار شد ولی خسارت های زیادی به بار آورد.

قاسمی با تاکید بر اینکه امسال قصد استفاده از همراهی مردم و نهادهای اجرایی را برای مقابله با خسارت های ناشی از آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان داریم، افزود: با توجه به بارندگی های خوب در سطح استان و افزایش پوشش گیاهی در مراتع ملی، احتمال آتش سوزی نیز افزایش یافته و از مردم به ویژه روستاییان تقاضا داریم رعایت موارد ایمنی را به هنگام حضور در طبیعت مد نظر قرار دهند و از روشن کردن هر گونه آتش در بستر مراتع خودداری کنند.

آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان ۱۰۱ هزار هکتار جنگل و بقیه مرتع است.

لینک کوتاه : http://www.safareamn.ir/?p=840

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : 0