• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21

هجوم مسافران به مازندران/ ترافیک شدید در جاده کندوان

  • کد خبر : 867
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
هجوم مسافران به مازندران/ ترافیک شدید در جاده کندوان
فرمانده پلیس راه مازندران گفت که قفل شدن ترافیک در محور کندوان به مدت چند ساعت در روز جاری به دلیل عدم گنجایش این جاده کوهستانی با توجه به ورود تعداد زیاد خودروی مسافران بوده است.

به گزارش پایگاه خبری سفر امن، حجم زیاد خودرو در مسیر جنوب به شمال و بالعکس محور کوهستانی کرج – چالوس سبب شد تا رانندگان از حوالی ساعت ۱۱ امروز چهارشنبه با خاموش کردن خودروهایشان چندین ساعت در مسیر متوقف بمانند.

پیش از این هم پلیس راه با توجه به پیوند خوردن تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد به تعطیلی روز جمعه محدودیت‌های ترافیکی ویژه‌ای را برای جاده‌های مازندران پیش بینی کرده بود که از جمله یکطرفه شدن جاده کندون به سمت شمال تا ساعت ۲ بامداد چهارشنبه بود.

روز‌های چهاردهم خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و پانزدهم هم سالروز قیام خونین در سال ۱۳۴۲ در تقویم رسمی کشور تعطیل است که به دنبال این تعطیلات چند روزه شمار زیادی از مسافران بدون توجه به ظرفیت جاده کندوان از این محور کوهستانی به مقصد مازندران در شمال کشور حرکت کردند.

سرهنگ علیرضا قدمی افزود: جاده چالوس – کرج به خاطر کوهستانی بودن و وضعیت خاص آن گنجایش این حجم خودرو‌ها برای تردد همزمان را ندارد و به همین خاطر حجم بی شمار خودور‌ها باعث ایجاد ترافیک سنگین شده است.

وی گفت: متاسفانه حجم زیاد خودرو‌های مسیر جنوب به شمال و بالعکس در محور کندوان سبب شده تا مسافران چند ساعت در این محور زمین گیر شوند.

فرمانده پلیس راه مازندران تاکید کرد: به منظور تخلیه بار ترافیکی این محور در هر دو مسیر مجبور شدیم از ورود هر گونه وسیله نقلیه به این محور جلوگیری شود تا پس از تخلیه خودرو‌ها و روان سازی بار ترافیکی اجازه عبور به خودرو‌ها داده شود.

وی گفت: در حال حاضر تردد در این محور کوهستانی نیمه سنگین و بدون هیچ مشکلی در جریان است.

پلیس راهنمایی و رانندگی کشور پیش از این اعلام کرده بود که در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت‌های مقطعی در روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد از مسیر شمال به جنوب و یا جنوب به شمال محور‌های هراز و کرج – چالوس اعمال خواهد شد.

سرهنگ قدمی گفت: با وجود هشدار‌های مختلف مسئولان بهداشتی کشور مبنی بر پرهیز از سفر به استان‌های شمالی خصوصا مازندران مسافران بدون رعایت این پروتکل از محور کندوان به مازندران سفر کردند که این حجم تردد باعث ترافیک سنگین و انسداد این محور شده است.

وی به همه هموطنانی که پس از تعطیلات قصد عزیمت به پایتخت را دارد توصیه کرد با توجه به حجم بالای خورو‌های ورودی به استان مازندران زمان برگشت را طوری تنظیم کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس هم با اشاره به گره ترافیکی سنگین چند ساعته امروز محور کندوان گفت‌: این گره ترافیکی به دلیل حجم بالای تردد خودرو‌ها در این محور صورت گرفته و دلیل دیگر نداشته است.

صفایی اظهار داشت: خوشبختانه در این توقف چند ساعته خودرو‌ها در طول مسیر حوزه استحفاظی استان مازندران هیچ حادثه‌ای نظیر ریزش سنگ و کوه رخ نداده است و مردم در سلامت کامل و پس از چند ساعت معطلی به مقصد رسید.

وی با بیان اینکه تردد در این محور کوهستانی به صورت روان در جریان است ٰ، گفت: ترافیک سنگین چند ساعته جاده کندوان با مدیریت به موقع نیرو‌های پلیس راه استان و مستقر در این محور برطرف شد.

همه ساله میلیون‌ها مسافر و گردشگر برای رسیدن مازندران از محور چالوس – کرج برای تردد استفاده می‌کنند.

جاده سخت گذر و کوهستانی چالوس – کرج حدود ۱۷۰ کیلومتر طول دارد که حدودی نیمی از طول این مسیر جزو حوزه جغرافیایی استان مازندران شهرستان چالوس است.

لینک کوتاه : http://www.safareamn.ir/?p=867

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 37در انتظار بررسی : 37انتشار یافته : 0